Vojakkalan Lava

Ohjattua liikuntaa perjantai-iltaan kesällä 2022

Perjantai-illan kesäiset tanssilliset tunnit jatkuvat, ja nyt kokeillaan rinnalla kehoa huoltavaa tuntia.
Kesäkausi aloitettiin 27.5. Janette Koskisen johdolla Tanssiksi- ja Asahi -tunneilla. 
Pieni tapaturma pakotti kuitenkin Janetten huilaamaan.

Loppukesän ohjelma seuraavasti:
Pe 17.6. 
- Lavis klo 17.30-18.30. Tanssia ilman paria, ohjaajana Tiina Kuusela. 
- Kehonhuolto klo 18.35-19.20. Seisten tehtävää kehoa huoltavaa venyttelyä. Ohjaajana Tiina Kuusela. 

Pe 24.6. Ei tunteja

Heinäkuun tunnit: ohjaajana Lilli Peltonen
- Lillin humppajumppaa klo 17.30-18.30. Mukavaa ja hikistä tanssia ilman paria.
- Kehonhuolto klo 18.35-19.20.  Vahvistetaan ja vetreytetään kehoa seisten tehtävillä liikkeillä

Elokuu - 9.9.: ohjaajana Tiina Kuusela
- Lavis klo 17.30-18.30. Tanssia ilman paria, ohjaajana Tiina Kuusela. 
 - Kehonhuolto klo 18.35-19.20. Jalkeilla tehtävää kehoa huoltavaa venyttelyä. Ohjaajana Tiina Kuusela. 

Yksittäiset tunnit 6€, jos osallistuu molemmille, yhteishinta 10€. 
Tunnit järjestetään ulkona, sateen sattuessa sisällä. 
Varaudu nurmikkoa ja hiekkakenttää kestävin jalkinein, ota vesipullo mukaan, hikipyyhettäkin voi tarvita, ja lämmikettä jos jäät myös kehonhuoltotunnille

Voit tulla mukaan yksittäisille kerroille tai koko kesäksi. Lue lisää alapuolelta!
Järj. Vojakkalan Valpas ry, MSL:n ja kunnan liikuntatoimen tuella. Lisätiedot 045 176 8545. 

Hauskaa humppajumppaa ja Lavista!

- Lavatanssifiilistelyä yksin tanssien!
- Lavatanssin ja jumpan välimuoto, jossa liikutaan tuttujen lavatanssilajien tahtiin. Humpat, jenkat, valssit, polkat, rock ym vetävät jalat ja kropan liikkeeseen.
- Hauskaa, rentoa ja hikistä! Varaa vesipullo ja hikipyyhe mukaan.
- Kunto kohenee ja mieli kevenee. Voit liikkua sillä sykkeellä, kuin itselle tuntuu hyvälle.
- Tunneille voit tulla ilman aikaisempaa kokemusta. Myös yksittäisille kerroille osallistuminen mahdollista.


Vojakkalan lavalla on tunnelmoitu yksin tanssien kesäperjantaisin jo syksystä 2016.  Muutama vuosi mentiin kahdella rinnakkaisryhmällä, kun salissa on ahdasta, jos osallistujia on yli neljäkymmentä...

 Kuva koronakesältä 2020, jolloin tanssittiin vain ulkona. Kesällä 2022 tanssitaan ulkona, sateen sattuessa sisällä.

Kehonhuoltoa jatkoksi

- Tänä kesänä tarjoamme mahdollisuutta jatkaa tanssitunnin jälkeen hyvää tekevän, kehoa huoltavan, vahvistavan ja vetreyttävän, ohjatun venyttelyn parissa.

- Alkukesästä 2022 kokeiltiin Janetten johdolla Asahia, suomalaisten kehittämää kaikille sopivaa terveysliikuntaa, jossa rauhalliset hengityksen rytmissä tehtävät liikkeet avaavat, vahvistavat ja rentouttavat kehoa sekä mieltä. 
Kuva kevään ensimmäisiltä tunneilta.
Asahin pariin palaamme varmasti tulevina kesinä!

Ulkokuntolaite

Tanssilavan alakulmalta, verkkoaidan ulkopuolelta, löytyy vapaasti kaikkien käytettävissä oleva ulkokuntolaite. Kuntolaite on katettu, joten pieni sadekaan ei haittaa. Pimeällä tänne saa myös ulkovalon päälle läheisen valotolpan kytkimestä.

Gym Parkilta hankittu laitekokonaisuus käsittää viisi erilaista liikelaitetta. Kunkin laitteen kohdalla on opastetekstit, jotka ohjaavat laitteen käyttöön. 

• Taiji-pyörä (eli olkapäiden kiertolaite) voimistaa sekä vetreyttää hartioiden seutua ja kasvattaa yläraajojen lihaksia.
Ylätalja vahvistaa yläraajojen lihaksia, hartioita ja selän aluetta, parantaen notkeutta ja joustavuutta sekä hartioiden ja kyynärpäiden liikeratoja. Se on hyväksi esimerkiksi tenniskyynärpään hoitoon.  
Lantiokeinu edesauttaa sydämen ja keuhkojen toimintaa, parantaa verenkiertoa ja ruoansulatuselimistön suorituskykyä. Se edesauttaa myös parantumista esimerkiksi lihasvenähdyksistä ja alaraajojen surkastumisesta. 
Jalkaprässi vahvistaa alaraajoja ja niiden lihasten kimmoisuutta sekä notkeutta, auttaa lihasten venytykseen, edesauttaa surkastuneiden lihasten parantumista sekä vähentää reumavaivoista kärsivien nivelvaivoja.
Koko kehon venytyslaite edesauttaa sydämen ja keuhkojen toimintaa, kehittää ylä- ja alaraajojen, selän ja vyötärön lihaksistoa sekä parantaa ylä- ja alaraajojen liikeratoja. Se on hyvä kipeiden tai venähtäneiden raajojen, vyötärön, selän ja lihasten parantamiseen. 
Sivusto on testausvaiheessa. Jos löydät jotain huomautettavaa tai kehitettävää, ota yhteyttä ylläpitoon.

Sivusto avattu 24.10.2005. Päivitetty tälle alustalle 31.5.2022.
Kaikki oikeudet sivustolla olevaan aineistoon pidätetään.
©2022, All Rights Reserved

Sivuston koosti Poronoro
Ylläpito: Markku Hirvenoja ja Sisko Savolainen, etunimi.sukunimi@poronoro.fi Puh: 045 176 8545
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
Evästeiden tiedot
Tämä verkkosivu voi käyttää evästeitä verkkosivujen toiminnan parantamiseksi. Voit estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksissa. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt myös evästeiden käytön.
OK, ymmärrän